Pernod Ricard rapporterar räkenskapsår 2018!

Pernod Ricard

Pernod Ricard rapporterade tidigare i veckan en ökad försäljning om +6% under räkenskapsår 2018, jämfört mot en +3.6% ökning under räkenskapsår 2017.

Försäljningen i deras Scotch-portfolio, i dotterbolaget Chivas Brother, ökade med +3% jämfört med plus-minus-noll under räkenskapsår 2017.

Chivas Regal, Ballentine’s och Glenlivet ökade samtliga individuellt sin försäljning med +5%. Bästa enskilda märken hos Pernod Ricard var Jameson och Martell, som båda enskilt ökade försäljningen med +14% under räkenskapsår 2018.

Förväntningarna för räkenskapsår 2019 är en ökning mellan +5% och +7% i PRO (Profit from Recurring Operations)

Bli först med att kommentera

Kommentera

Din e-post adress kommer inte att publiceras offentligt.


*